دکتر کامبیز بهشید

پوست و مو

تزريق بوتاكس براى درمان تعريق بيش ازحد

تزريق بوتاکس براى درمان تعريق بيش از حد زير بغل ، کف دست و پا
بوتاکس ازطريق قطع ارتباط اعصاب محرک سمپاتيک با غددعرق ، مانع ترشح عرق مى شود و درصورت تزريق صحيح ، آنقدرمؤثراست که باعث خشک شدن کامل موضع مى شود ؛ به همين علت نتيجه درمان براى مبتلايان به تعريق بيش ازحد که مدت ها ، ازاحساس خيسى ناشى ازعرق ، رنج می بردند ، بسياررضايت بخش است.

بوتاکس بايد درقسمت عميق درم ، جايى که غددعرق قراردارند ، تزريق شود ، تعداد تزريق بستگى به وسعت ناحيه مبتلا دارد ، بطورمتوسط درهرسانتى مترمربع پوست يک تزريق انجام مى شود ؛ گرچه می توان بصورت دستی ، تزریق کرد ولی بهتراست تزريق با گان مزوتراپى انجام شود تا دارو ، به مقدار مناسب و درعمق مناسب پوست تزريق شود و درد ناشى ازتزريق هم ، به حداقل برسد .

این روش معمولا " درد ندارد ولی درصورت حساسیت بیمار، بی حسی موضعی اعمال می شود . ٢٤ تا ٤٨ ساعت بعد از تزريق ، تأثير بوتاکس درقطع ترشح عرق شروع شده وتا يک هفته کامل مى گردد . دوهفته بعد ، پوست ناحيه مبتلا ، مورد ارزيابى قرارمى گيرد و درصورت مشاهده نقاطى که ترشح عرق درآنها ادامه دارد ، تزريق بوتاکس درآن نقاط انجام مى شود . هدف درمانى ؛ خشک شدن پوست و توقف ترشح عرق است . اثربوتاکس ٩ تا ١٢ ماه باقى مى ماند و بعد از چند نوبت تزريق ( تقریبا" سالی یک بار ) ، تعريق تا حد زيادى کاهش خواهد يافت ، بطوري که مختصرتعريق باقى مانده ، با درمان دارويى موضعى به خوبى قابل کنترل خواهد بود .

آدرس مطب : اصفهان دروازه شیراز ابتدای چهارباغ بالا نبش کوچه شهید مختاری ساختمان جم طبقه دوم

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
صفحه اصلیبیوگرافیمطالب و مقالاتپیام های تصویریخدمات مطبسوالات پزشکیپیامهای کاربرانبرنامه هفتگیگالری تصاویر بیمارانلیزر موهای زائدبیماریهای شایع پوست و مو سایتهای دیگر